מכון MRI – הבדיקות המתקדמות ביותר

מכון MRI הוא המקום בו נערכות בדיקות MRI שונות. בדיקות ה-MRI השונות, בין אם MRI של המוח, MRI של כלי הדם, MRI של מערכת העיכול וכו', מאפשרות לקבל תמונה מפורטת ומדויקת של האיבר הנבדק, ומספקות לרופא את הכלים הנחוצים לו לשם אבחון קיומה של מחלה או פתולוגיה, וקביעת הטיפול הרצוי במקרה שאכן קיימת מחלה או פתולוגיה.

מכון MRI הוא למעשה חוד החנית של הרפואה המתקדמת בימינו. בדיקות ה-MRI השונות הנערכות במכון MRI לא רק מספקות תוצאות מדויקות להפליא, אלא שהן גם בטוחות, אין להן תופעות לוואי מסוכנות ובפרט לא מעורבת בהן קרינה מייננת, הקיימת בבדיקות אחרות כגון צילום רנטגן ובדיקת CT, וכן אי הנוחות הכרוכה בהן אינה גדולה. אמנם הנבדק נדרש לשכב ללא תנועה בתוך גליל גדול – אך פרט למי שסובל מקלסטרופוביה אין מדובר בקושי שלא ניתן להתמודד איתו. גם הרעש הנשמע במהלך הבדיקה – קולות נקישה רמים – ניתן לעמעום באמצעות אטמי אוזניים, כך שבסופו של דבר מכון MRI, למרות המתח הכרוך בבדיקת MRI והחשש מתוצאותיה, הוא מקום נעים וידידותי לנבדקים.

במכון MRI נערכות כאמור מגוון בדיקות MRI, כשכל נבדק עובר את הבדיקה הנחוצה לשם אבחון מצבו: מי שיש חשד כי לקה במחלה לבבית יגיע למכון MRI ויעבור בדיקת MRI של הלב. בדיקת MRI של הלב משמשת גם לאיתור מומים מולדים בלב, אבחון קרדיומיופתיות שונות (מחלות של שרירי הלב שבעטיין הלב מתעבה, מתקשח או נחלש ופעילותו התקינה נפגמת) ועוד.

בדיקת MRI נוספת הנערכת בין כתליו של מכון MRI היא MRI של השד. בדיקה זו נועדה לסייע באבחון סרטן השד (לצד בדיקת הממוגרפיה) וכן משמשת לצורך מעקב אחרי נשים שהחלימו מסרטן השד ומסייעת למנוע את חזרת המחלה.

סרטן נפוץ אחר הוא סרטן הערמונית (הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים), וגם לשם אבחון סרטן זה משתמשים לעיתים בבדיקות MRI – MRI של הערמונית. גם מי שכבר חלה בסרטן הערמונית והחלים יישלח למכון MRI לשם מעקב ובקרה.

סוג נוסף של בדיקת MRI שמציע מכון MRI הוא MRI של מערכת השלד. בדיקת MRI של מערכת השלד נועדה לספק תמונת מצב של עצמות ושרירים במקרים שבדיקות אחרות (ובפרט אולטרא-סאונד ורנטגן) כשלו. MRI של מערכת השלד מאפשרת אבחון והערכה של פגיעות בסחוסים, פציעות ספורט שונות, חבלה שהביא לפגיעה במפרקים, שברים, זיהומים, וגידולים של העצם או של הרקמות הרכות.

מעבר למכשיר ה-MRI עצמו, מכון MRI חייב להחזיק צוות עובדים מקצועי ומיומן במיוחד, על מנת שיתפעל את המכשיר בצורה נכונה (כך שתוצאות הבדיקות יהיו אכן מדויקות לחלוטין), וכן על מנת לסייע לנבדקים לעבור את בדיקת ה-MRI עם מינימום קושי ומתח. הטכנאים המבצעים את הבדיקה נמצאים בקשר רציף עם הנבדק ויכולים לשוחח איתו כל העת ובפרט להרגיע אותו.

 

 

Posted in עמוד הבית.