טיפול בהזעת יתר – מירה דרי מול טיפולים אחרים בשוק

אמנם קיימות בעיות רפואיות יותר קשות מהזעת יתר כמו בעיות המצריכות בדיקות מורכבות כמו בדיקות mri ובדיקות ct אבל גם בעיות רפואיות כמו הזעת יתר יכולות לגרום אי נוחות גדולה בחייו של אדם.

על-פי הערכות שונות בין אחוז אחד ל-3% מהאוכלוסייה סובלים מהזעת יתר – אותה תופעה לא נעימה שבאה לידי ביטוי בנחילי זיעה, בעיקר בבית השחי ולא רק, ששוטפים את הגוף, מרטיבים את הבגדים ומייצרים מבוכה עזה. לנוכח מספרם הרב של הנשים והגברים שמחפשים פתרון לזיעה המרובה, אך טבעי שהרפואה המודרנית תפתח מגוון פתרונות, ובפרט ניתן לנטרל את הזיעה העזה ב-3 דרכים: בוטוקס, ניתוח ומירה-דריי.

מירה-דריי מול בוטוקס

בוטוקס, או בשמו המדעי טוקסין הבוטולינום, מוכר בעיקר כחומר לטשטוש קמטים בחלק העליון של הפנים, אולם הפעולה שלו – חסימת שחרור מוליך עצבי שנקרא אצטילכולין ובכך נטרול פעולה מסוימת (שכן המסר מהמוח פשוט לא מגיע אליה) – מאפשרת גם צמצום הזעת יתר. הטיפול קצר מאוד (נמשך כ-20 דקות עד חצי שעה), לא כרוך בכאב ומאפשר לחזור מידית לשגרה. התוצאות, כלומר הפחתת כמות הזיעה, באות לידי ביטוי תוך כשבוע.

החיסרון העיקרי של טיפול בבוטוקס למניעת הזעת יתר הוא שהתוצאות מחזיקות מעמד רק כחצי שנה, ולאחר מכן יש צורך לחזור על הטיפול. טיפול באמצעות מירה-דריי (miraDry), לעומת זאת, מעלים את התופעה המביכה לתמיד – המכשיר המשוכלל ממיס בלוטות זיעה בבתי השחי, ומאחר שהגוף שלנו לא מסוגל לייצר חדשות, ההזעה המרובה כבר לא תחזור.

מירה-דריי מול ניתוח

אופציה אחרת לנטרול הזעה עזה מדי היא ניתוח. בדומה לטיפול באמצעות מירה-דריי, גם ניתוח מעלים את התופעה המביכה לנצח. למעשה ישנם שני סוגי ניתוחים לטיפול בהזעת יתר: אופציה אחת היא ניתוק תאי העצב שמקושרים לבלוטות זיעה כך שהן לא מקבלות את המסר להיכנס לפעולה (כך שבדומה לטיפול עם בוטוקס, הגוף מייצר פחות זיעה). אופציה שנייה היא שאיבת בלוטות זיעה, כך שבגוף תישאר כמות קטנה יותר שלהן ובהתאם פוחתת כמות הזיעה. מבחינה זו ניתוח זהה לטיפול ב-miraDry, שכאמור גם הוא מפחית את מספרן של בלוטות הזיעה – כדאי לדעת בהקשר זה שבבית השחי ישנן עשרות אלפי בלוטות זיעה, וגם לאחר הטיפול חלק מהן נשארות כדי למלא את התפקיד החשוב של צינון הגוף, אבל בלי זיעה רבה מדי.

ההבדל המשמעותי בין טיפול במירה-דריי לבין ניתוח הוא ההחלמה: miraDry הינו מכשיר לא פולשני שפוגע רק בבלוטות הזיעה, וניתן לחזור לשגרה מיד אחרי הטיפול. ניתוח, לעומת זאת, מחייב החלמה של בין מספר ימים למספר שבועות, וכמו כל ניתוח כרוך בתופעות לוואי משמעותיות יותר.

Posted in מאמרים.