איך בוחרים איזו בדיקת דימות לעשות?

אין ספק שעדיף לנו להיות צעירים, יפים, עשירים ובריאים, אך בינינו, מה מכל הדברים האלה באמת תלויים בנו? זה נכון שיש הרבה דברים שנוכל לעשות כדי לנסות לשמור על בריאותנו, אך כולנו יודעים שגם אנשים שמעולם לא נגעו בסיגריה לעיתים חולים בסרטן בסופו של דבר.

אם גם אתם נמצאים בתחילתה של התמודדות עם מחלה מורכבת ומציעים לכם לעשות בדיקות שונות, אתם בוודאי מתלבטים בין האפשרות לעשות mri, אולטראסאונד ובדיקות דימות אחרות. חשוב לדעת שיש יתרונות וחסרונות לכל אופציה כזאת, ואין ספק שכדאי לכם להתחשב בדעתו של הרופא. בעידן שבו אנחנו יכולים לקרוא אונליין הכול נדמה לכל אחד מאיתנו שהוא יכול להיות רופא, אך בפועל זה לא כך ובהחלט מומלץ להיוועץ באדם שמטפל בכם ודואג לבריאותכם.

למה חשוב לעשות בדיקות דימות?

בין אם בסופו של דבר תעשו mri ובין אם תעשו כל בדיקה אחרת, כדאי לדעת שיש לבדיקות כאלה יתרונות רבים למרות שהן לא נעימות וחלקן עלולות לפלוט קרינה. העניין הוא שהבדיקות האלה מדמות את מה שקורה בתוך הגוף, דבר שיכול לתת לרופאים מידע רב לגבי המצב הבריאותי שלכם. על פי תוצאות הבדיקות האלה הרופאים יוכלו לקבל החלטות מדויקות יותר לגבי המשך הטיפול, ולכן חשוב כל כך לעשות זאת. המכשירים השונים שבעזרתם עושים בדיקות דימות אלה מכשירים משוכללים, שעם השנים הופכים להיות יותר ויותר מתקדמים, כך שאין ספק שכדאי לעשות בהם שימוש כשזה דרוש.

חשוב לדעת שבדיקות מסוג זה מצילות חיים מדי יום. בעזרת בדיקות MRI ודימות בכלל, ניתן לזהות התחלות של נגיפים ו/או תהליכים גופניים שונים היכולים להוביל למחלות, חלקן קשות ומסוכנות. במקרים מסוימים כדאי להקדים תרופה למכה ולבצע בדיקות MRI שגרתיות, כמו למשל במקרה של היסטוריה של סקרן שד במשפחה.

האם צריך להמתין בתור לבדיקה?

זה מאוד תלוי בדחיפות, שכן אם מדובר על מצב חירום כמובן שלא יהיה עליכם להמתין. לעומת זאת, אם אין דחיפות בעניין בהחלט עלול להיות שתצטרכו להמתין, הכול תלוי בלחץ ובעומס שיש על בתי החולים ועל המרפאות השונות בארץ.

Posted in כללי.